| Start sidan | Fråga Läkaren | Boka tid | Kontinuitet |   | Om Swedinterpsykiatri | Kontakt |
Fakta
Depressioner
Fobier
Psykosociala problem
Kognitiv inriktad samtalsterapi
Kriser
Psykoser
Råd om läkemedel
Samlevnadsproblem
Stressrelaterade problem
Tvångssyndrom
Ångestsjukdomar
Frågor & Svar
Lovvika Vantar

FRÅGA:
”Perceptionsstörning??
Hej
under ett par veckors tid har jag fått obehagliga rysningar och ilningar i hela kroppen när jag tar i mjukt papper. Känner igen känslan för ända sedan jag var barn har jag fått den känslan när jag tänker på att suga på våta lovvika vantar (en del får väl samma känsla när någon rispar på svarta tavlan i skolan)!?
Men det blir bara värre o värre, nu är det filtar, vissa kläder o material + allt papper som är jobbigt att ta i......håret reser sig och det ilar i nerverna i munnen och i huden! Vad är detta? Varför uppkommer det? Jag är 43 år, mår OK förutom att jag äter Fontex 20mg per dygn för panikångest (har så gjort i 3 år och det funkar bra) annars fullt frisk. Tacksam för svar......MVH/ T”

-----------------------------------------------

SVAR:
Hej T.
Tack för din fråga.
Detta är troligen frågan om lätt neuropati/sensoriska (känsel) rubbningar och troligen också dosberoende, dvs bättre om Du tar Fontex 20 mg varannan dag eller eventuellt preparatbyte.

Med vänlig hälsning
Dr.Djowan

»
 
| Start sidan | Fråga Läkaren | Boka tid | Kontinuitet |   | Om Swedinterpsykiatri | Kontakt |